2011. április 15., péntek

Ízek, imák, szerelmek (film)

Mikor megjelent Elizabeth Gilbert könyve és mindenhol hirdették, nem nagyon vágytam rá, hogy elolvassam. Őszintén szólva nem érdekelt az amerikai lány, aki válása után önmagát keresgélve utazgat a nagyvilágban. Ám mikor nemrégiben megkaptam dvd-n, már vártam az alkalmat, hogy végre megnézhessem a könyv alapján készült filmet.
Ez az utazás ugyanis nemcsak földrajzi, hanem spirituális utazás is. Amikor is az ember egy kicsit magába száll, átértékeli a fontossági sorrendeket az életében, megpróbál túllépni a múlt eseményein és megtisztul. A főszereplő,  Liz (a filmben Julia Roberts), a válása után dönti el, hogy változtat az életén, és egy év alatt három országot is bejár. Az első helyszín Olaszország, ahol megtanul jókat enni (ízek), a második India, ahol egy ashramba költözik és meditál (imák), a harmadik pedig Bali, ahol a meditálás mellett a szerelmi élete is előtérbe kerül (szerelmek). 
A film csodaszép helyeken játszódik (Balira jó lenne egyszer elutazni!), jól mutatja a különböző kultúrákat, szokásokat, amelyeket Liz mind megtapasztal útja során.  Emellett nagyon jó gondolatok vannak benne! A film végén már én is úgy voltam vele, hogy nem ártana nekem sem kicsit néha magamba szállnom és önmagam lelkét megtisztítanom, de hát a valóság sajnos más, mint a film, úgyhogy én csak rohanok tovább, azt hiszem :)

A film hossza: 140 perc.
Kép: a port.hu oldalról.
Részletekért klikk ide.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése